Przedmiotem gwarancji są płyty i wyroby z betonu architektonicznego dystrybuowane przez firmę LIMESTORE Sp z o.o. z siedzibą na ul. Marii Fołtyn 6B 26-610 Radom, zwaną dalej dystrybutorem.
Dystrybutor gwarantuje Odbiorcy jakość swoich produktów ich zgodność z parametrami przedstawionymi w deklaracjach właściwości użytkowych dostępnych na stronie www.limestore.pl
§1
Gwarancja dotyczy produktów w pierwszym gatunku, a uprawnienia z jej tytułu przysługują pod warunkiem pełnej i terminowej zapłaty za nie.
§2
Dystrybutor udziela okresu gwarancji na okres 24 miesięcy od daty zakupu.
§3
Dystrybutor odpowiada za wady ukryte, niemożliwe do stwierdzenia w chwili zakupu, w szczególności za wady:
- wynikające z zastosowania niewłaściwych surowców
- powstałe w trakcie procesu technologicznego
- wynikające z niespełnienia warunków określonych przez Polskie Normy według których są produkowane
§4
Odbiorca i Kupujący zobowiązani są do zapoznania się z parametrami technicznymi wyrobu i specyfikacją materiału jakim jest beton architektoniczny (dostępnymi na stronie www.limestore.pl).
§5
Odbiorca i Kupujący przyjmują do wiadomości, że przedstawione cechy w specyfikacji materiału i karcie produktu (dostępnej na stornie www.limestore.pl), są naturalną własnością elementów z betonu architektonicznego a złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją i brakiem roszczeń z nimi związanych.
§6
Wyłączenie odpowiedzialności Dystrybutora
Gwarancja nie obejmuje wad i uszkodzeń, na które Dystrybutor nie ma wpływu, a powstały w wyniku:
- niewłaściwego składowania i transportu produktów. Odbiorca lub realizujący transport odpowiada za właściwe zabezpieczenie ładunku i on ponosi odpowiedzialność za ewentualne straty powstałe w transporcie,
- niewłaściwego i nieprawidłowego przechowywania, przygotowania, montażem, demontażem i eksploatacją (w tym uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania Kupującego, Użytkownika lub Montażysty),
- niewłaściwego użytkowania, zastosowania wyrobu niezgodnie z jego przeznaczeniem,
- wyroby które pomimo widocznych uszkodzeń zostały docinane,
- zabudowy niedojrzałych produktów,
- wykonywanie prac montażowych w nieodpowiednich warunkach pogodowych,
- plamy powstałe w wyniku zastosowania niewłaściwych klejów montażowych oraz klejenia na tak zwane „placki”
- niewłaściwej pielęgnacji i konserwacji w tym czynności konserwacyjnych możliwych do wykonania przez użytkownika bądź montażystę,
- skutków przechowywania materiału w miejscu, w którym warunki atmosferyczne mają bezpośredni wpływ na parametry materiału (np. w miejscu o dużej
wilgotności lub nasłonecznieniu),
- uszkodzeń powstałych na skutek używania agresywnych środków czystości lub innych środków chemicznych wchodzących w reakcję z betonem lub
impregnatem,
- odbarwień i od plamień powstałych na materiale niezabezpieczonym impregnatem do betonu zgodnie z zaleceniami producenta a powstałych w trakcie montażu lub eksploatacji,
- skutków błędu użytkowania bądź montażysty, a także zdarzeń losowych i atmosferycznych.
Reklamacji nie podlegają i nie są traktowane jako wady również:
- ubytki betonu będące efektem eksploatacji i naturalnego zużycia betonu,
- produkty wadliwe w ilości do 1% kupionej ilości. Jest to ilość jaka może ulec zniszczeniu w trakcie transportu, rozładunku, montażu itp. Producent uwzględnia w cenie 1% ubytków,
- dopuszczalne przez Polskie Normy i Aprobaty Techniczne oraz zawarte w specyfikacji materiału, właściwości wyrobów takie jak np: różnice w jednolitości tekstury i zabarwienia które są cechą charakterystyczną wyrobów z betonu architektonicznego,
- efekty wizualne i tolerancje wymiarowe opisane w specyfice materiału, karcie technicznej
- wahania kolorystyczne wyrobów spowodowane w szczególności: specyfikacją materiału jakim jest beton architektoniczny naturalnymi odchyleniami kolorystycznymi surowców: kruszyw, piachu i cementu pojawienie się wykwitów wapiennych zróżnicowaniem warunków eksploatacyjnych zabrudzeniami nanoszonymi w trakcie eksploatacji drobne spękania skurczowe i naprężeniowe.
§7
Gwarancja nie obejmuje kosztów materiałów pomocniczych, materiałów montażowych, kosztów montażowych, kosztów usunięcia i innych kosztów poniesionych.
§8
Odbiorca i Kupujący jest zobowiązany zgłosić wady widoczne przed użyciem i montażem Dystrybutorowi. W wypadku nie poinformowania Dystrybutor ma prawo odmówić gwarancji.
§9
W przypadku zabudowania produktów z wadami widocznymi przed zabudową, Dystrybutor nie ponosi kosztów związanych z ich wymianą.
§10
Dystrybutor nie ponosi kosztów wynikających z czasu rozpatrywania i załatwiania reklamacji, jakie poniósł Odbiorca.
§11
Dystrybutor może odmówić realizowania zobowiązań gwarancyjnych gdy wada nie obniża wartości produktu lub jeżeli Odbiorca wiedział o wadzie w chwili zakupu
§12
Odbiorca traci uprawnienia z tytułu gwarancji jeżeli nie zawiadomi Dystrybutor niezwłocznie po ujawnieniu wady.
§13
Warunkiem przyjęcia jest dostarczenie do Dystrybutora następujących dokumentów:
- pisemnego zgłoszenia reklamacyjnego opisującego reklamowaną wadę
- oryginału faktury zakupowej od Dystrybutora
- etykiet towarowych na całość towaru
- zdjęć reklamowanego towaru
§14
Dystrybutor zobowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie do 14 dni od daty otrzymania w/w kompletu dokumentów reklamacyjnych, a jeżeli zachodzi konieczność przeprowadzenia oględzin reklamowanych wyrobów termin ten wynosi do 21 dni.
§15
W przypadku uznania przez Dystrybutora zasadności reklamacji. Dystrybutor ustala z Odbiorcą termin i sposób usunięcia wady poprzez wymianę uszkodzonych elementów lub ich przecenę, bądź inny sposób załatwienia reklamacji.
§16
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
UWAGA
Niniejsze warunki gwarancji należy przekazywać wszystkim odbiorcom.
Odbiorcy natomiast zobowiązani są do przekazania warunków gwarancji wszystkim swoim Klientom.